جستجو
Filters
Close

چگونه کمربند چرم را کوتاه کنیم؟

چگونه کمربند چرم را کوتاه کنیم؟

(خواندن این مقاله دو دقیقه وقت شما را میگیرد!)



روش اول: کوتاه کردن بند کمربند چرم

کمربندهای چرم برای برش کاملا متناسب (cut-to-fit) همانطور که از نامش پیداست، نیاز به برش دستی دارند. اگر شما کمربند چرم طبیعی خریداری شده از بازار داریدکه از نظر قرار گرفتن سوراخ فقط کمی از سایز متناسب شما بزرگتر یا کوچکتر است، در این مقاله به راهنمایی گام به گام شما عزیزان جهت کوتاه کردن کمربند پرداخته ایم.

1. کمربند چرم طبیعی را دور کمر خود ببندید و چرم اضافی آن را اندازه بگیرید. (توصیه میکنیم فاصله مازاد کمربند از سگک تا سوراخ میانی آن را اندازه بگیرید)

برش کمربند

2. کمربند چرم را به طوری که پیچ سگک آن به طرف بالا باشد، قرار دهید.

پیچ سگک کمربند

3. پیچ سگک را از کمربند باز کنید.

باز کردن سگک کمربند

4. سگک را از کمربند جدا کنید (و پیچ آن را گم نکنید!) 

اندازه گیری کمربند

5. مقدار اندازه گیری شده چرم اضافه در مرحله 1 را علامت بزنید.

بریدن کمربند

6. یک قیچی سنگین (جهت کیفیت بهتر برش) بردارید و چرم اضافه را از نقطه ای که علامت گذاری کرده اید برش دهید.

سوراخ پیچ کمربند

7. به اندازه فاصله سوراخ پیچ سگک تا لبه ی سابق چرم، توسط یک چاقوی تیز نقطه ای در وسط (عرضی) چرم مورد استفاده با چرخاندن چاقو سوراخ جدیدی ایجاد کنید. اینجا جاییست که سگک را به آن می چسبانید.

اتصال کمربند چرم به سگک

8. کمربند را دوباره وارد سگک کرده و آنرا پیچ کنید.

کمربند چرم کوتاه شده

کمربند چرم شما آماده است. یک کمربند فیت و متناسب کمتر از 5 دقیقه!



روش دوم: ایجاد سوراخ جدید در کمربند چرم

در این روش پیشنهادی ما به شما، برای کوتاه کردن کمربند چرم (درصورتی که خیلی بلند نباشد)، استفاده از سنبه است که به معرفی مختصر آن میپردازیم:

سنبه (که گاها سمبه تلفظ و نوشته می شود)،  وسیله ایست که در ساده ترین شکل آن، به شکل مداد و جنس آن از فولاد است و برای سوراخ کردن چرم از آن استفاده می شود. سنبه ها سطح مقطع های مختلفی دارند که ولی بیشترین کاربرد را سطح مقطع دایره دارد.

سایزهای سنبه

شماره بندی سنبه ها بر اساس سطح مقطع آنها برحسب میلیمتر است. برای سوراخ کردن کمربندهای چرم معمولا از سنبه های 1 و 2.5 استفاده میگردد.

سنبه کمربند چرم

برای استفاده از این نوع سنبه ها که در عکس های بالا میبینید، باید از چکش یا وسیله ای جهت کوبیدن آن به کمربند چرم استفاده کرد که همین امر باعث ایجاد سرو صدا و حتی درد گرفتن مچ دست در اثر تداوم استفاده می گردد.

پانچ سوراخ کن چرم دو اهرمی

برای سهولت در این مورد، میتوانید از دستگاه پانچ که در عکس فوق قابل مشاهده است استفاده کنید که هم بدون سر و صداست و نیروی زیادی هم احتیاج ندارد و همچنین اگر سنبه های دستگاه آسیب ببیند براحتی قابل تعویض می باشد.

دو روش فوق از رایج ترین و بهترین روش های کوتاه کردن کمربند چرم هستند که امیدواریم مطالعه ی آنها برای شما مفید بوده باشد.


در صورتی که مقالات ما برای شما مفید واقع شده است، می توانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید در ضمن با قرار دادن موضوعات پیشنهادی خود در بخش نظرات کاربران می توانید ما را در تولید محتوایی که برای شما عزیزان موثر باشد، یاری فرمایید.

 

ثبت دیدگاه
نظرات
1400/07/12 14:17
مهمان
سلام ممنون از متنتون می خواستم بدونم سنبه رو باید از کجا تهیه کنم ؟
لطفا راهنمایی کنید.
1400/07/26 08:24
dr.roholah
سلام وقتتون بخیر ممنون که مطالب رو مطالعه می کنید
شما می تونید از محل هایی که لوازم کفاشی میفروشند سنبه تهیه کنید.