جستجو
Filters
Close

بهترین راهنمای خرید کمربند چرم را بخوانید!

بهترین راهنمای خرید کمربند چرم را بخوانید!

کمربند یک اکسسوری ضروری در استایل آقایان

بسیاری از آقایان کمربند را صرفا جهت فیکس و ثابت نگه داشتن شلوارشان استفاده می‌کنند. اگر چه این یکی از اصلی‌ترین کاربرد کمربند است اما امروزه کمربند یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌ها در استایل آقایان و حتی خانم‌ها به حساب می‌آید. کمربند چرم مردانه یکی از شیک‌ترین و زیباترین اکسسوری‌هایی است که یک آقا می‌تواند در استایل خود از آن استفاده کند. شاید بسیاری از آقایان هیچ ایده خاصی برای خرید کمربند چرم نداشته باشند، اما همانطور که عنوان کردیم، امروزه کمربند نقشی فراتر از نگهدارنده شلوار دارد و یکی از ضروری‌ترین اکسسوری‌ها در استایل آقایان به شمار می‌رود.

اگر تا به امروز به کمربند خود و زیبایی آن اهمیت نمی دادید، بهتر است تا به شما بگوییم لازمه یک تیپ و استایل شیک و خاص، استفاده از یک کمربند چرم مردانه لوکس است. با اینکه کمربند یکی از کوچکترین عناصر در استایل شما است، اما امروزه زیبایی آن می‌تواند تاثیر چشمگیری در ظاهر شما داشته باشد.

عملکرد یک کمربند به چه صورت است؟

اگر بخواهیم عملکرد یک کمربند را به طور کامل برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم کمربند یک اکسسوری است که دور تا دور کمر شما را برای ثابت نگه داشتن شلوار احاطه می‌کند. این باند یا تسمه‌ای که به دور کمر شما می‌پیچد در نهایت توسط سگک به یکدیگر متصل می‌شود و در نهایت شلوار شما را فیکس و ثابت می‌کند. سگک کمربند زیبایی منحصر به فردی را در استایل شما به وجود می آورد. در واقع می‌توان گفت سگک یک قاب محکم است که دو طرف چرم را به یکدیگر متصل می‌کند.

نحوه قرارگیری کمربند بر روی شلوار

یکی از مواردی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، نحوه قرارگیری کمربند چرم مردانه بر روی شلوار است. اگر کمربند بیش از حد تنگ و یا گشاد باشد، می تواند ظاهر شما را نامرتب نشان دهد. بهتر است زمانی که می‌خواهید یک کمربند مناسب تهیه کنید، به جنس و مدل شلوار‌تان توجه کنید. معمولا کمربند با کیف و کفش که دو عنصر چرمی دیگر در استایل هستند، ست می شود؛ اما از آنجایی که محل قرارگیری آن روی شلوار است، باید به تناسب آن با شلوار نیز توجه کرد. به طور کلی کمربند باید به گونه ای روی شلوار قرار بگیرد که دور کمر شلوار را چروک و فشرده نکند. یک قانون کلی در مورد اندازه کمربند و سایز کمر وجود دارد که می‌گوید، اگر سایز شلوار شما 34 است بهتر است تا از کمربندی با سایز 36 یا 38 استفاده کنید.

آشنایی با انواع کمربند چرم مردانه

اگر قصد خرید کمربند چرمی دارید، باید بدانید که آیا این کمربند مناسب استایل شما است یا خیر؟ به طور کلی کمربندهای چرم مردانه به دو دسته اسپرت و کلاسیک تقسیم می شوند.

• کمربند چرم کلاسیک: معمولا از کمربند چرم کلاسیک با نام‌های کمربند رسمی یا مجلسی نیز یاد می‌کنند. این کمربندها مناسب استایل‌های رسمی و مجلسی هستند و از نظر ظاهری کمی با کمربندهای اسپرت متفاوت می باشند. معمولا کمربندهای رسمی سگک ریلی دارند و سگک های سوزنی به ندرت در این نوع کمربندها دیده می شود. اگر بخواهیم در مورد جنس و نوع سگک این کمربندها بگوییم، معمولا براق و به رنگ نقره ای یا طلایی هستند. از آنجایی که این کمربندها را مجلسی می نامند، رنگ و ظاهر آن‌ها نیز باید مجلسی طور باشد. از نظر عرضی نیز این کمربندها تقریبا بین 2 تا 3 سانتی متر هستند. لازم است تا به این نکته اشاره کنیم که جنس این کمربندها فقط و فقط چرم است و هیچ جنس دیگری برای این کمربندها وجود ندارد.

• کمربند مردانه اسپرت: تنوع در کمربندهای اسپرت یا غیر رسمی بسیار بالا است. این کمربندها در رنگ، طرح و جنس‌های مختلفی در بازار موجود هستند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن سبک استایل و لباس‌هایتان یکی از انواع این کمربند را با سایر عناصر استایل‌تان ست کنید. معمولا سگک این کمربندها از کمربندهای رسمی بزرگتر است و اغلب به صورت سوزنی یا نر و ماده است. البته در بعضی از مدل‌های کمربند اسپرت، سگک ریلی نیز دیده می شود. یکی از ویژگی هایی که شما با داشتن کمربند اسپرت از آن بهره‌مند می شوید این است که سگک آن قابل تعویض است و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید آن را با مدل‌های دیگر تعویض کنید. به طور کلی عرض این کمربندها بین 2.5 تا 4.5 سانتی‌متر است. از آنجایی که این کمربندها پهن تر از کمربندهای رسمی یا کلاسیک هستند، آن‌ها را غیر رسمی یا اسپرت می نامند. شما می توانید این کمربندها را در هر استایل اسپرت و غیر رسمی استفاده کنید.

اصول ست کردن کمربند چرم مردانه کلاسیک با کیف، کفش و لباس

تا به اینجا با یک سری ویژگی‌های کلی در مورد کمربند چرم مردانه کلاسیک یا رسمی آشنا شدیم، اما حال قصد داریم تا در مورد اصول ست‌کردن این کمربند با لباس و کفش صحبت کنیم. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این مورد اشاره کردیم، کمربند یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین اکسسوری‌های مردانه در استایل به حساب می‌آید و باید به آن توجه بسیار زیادی کرد. از آنجایی که در استایل آقایان کمربند به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، بهتر است تا اصول ست کردن کمربند چرم مردانه را به خوبی فرا بگیرید.

جنس سگک کمربندهای رسمی یا کلاسیک، معمولا براق هستند، بنابراین شما می‌توانید این کمربندها را با یک کفش چرم مردانه براق ست کنید. نکته‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که کیف، کفش و کمربند باید از یک جنس و یک رنگ انتخاب شوند. رعایت این موضوع در استایل می‌تواند مدگرایی شما را برساند. معمولا بافت رویی کمربندهای مجلسی، صاف و براق است، از این رو بهتر است تا جنس کفش نیز به همین صورت انتخاب شود. بهترین رنگ برای کمربند چرم مردانه مجلسی یا کلاسیک، قهوه‌ای تیره یا مشکی است. البته این به این دلیل نیست که رنگ‌های دیگر برای این کمربندها وجود نداشته باشد، اما رایج‌ترین رنگ‌هایی که برای کیف، کفش و کمربند در استایل‌های رسمی استفاده می شود، این دو رنگ است.

 

یکی دیگر از نکاتی که باید در استایل‌های رسمی و کلاسیک به آن توجه کنید، سنخیت رنگ کمربند، کفش و کیف با کت و شلوار است. بهتر است تا ترکیب رنگی که به هم نزدیک است را برای این عناصر استفاده کنید تا شیک و جذاب باشید. از دیگر مواردی که در این استایل باید به آن توجه کنید، ست کردن سگک فلزی کمربند با سایر عناصر فلزی در استایل‌تان است. اگر سگک کمربند شما طلایی رنگ است، بهتر است تا آن را با سگک کفش یا کیف‌تان ست کنید. رعایت این نکات ریز به یک استایل خاص و خیره کننده ختم می شود. پس این جزییات را در اصول ست کردن فراموش نکنید.

اصول ست کردن کمربند چرم اسپرت با کیف، کفش و لباس

کمربندهای اسپرت معمولا از جنس‌های مختلفی نظیر جیر، وینیل، چرم و... تهیه می شوند. دلیل تنوع در جنس، رنگ، سگک و... در این کمربندها این است که با هر تیپ و استایل اسپرتی ست شود. معمولا کمربندهای اسپرت و غیر رسمی دارای سطح طرح داری هستند. شما می توانید این کمربندها را با هر نوع شلوار جین یا کتان ست کنید. یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های کمربندهای اسپرت، قهوه‌ای روشن است. معمولا این رنگ کمربند با اکثر استایل‌های اسپرت به خوبی ست می‌شود. شما می‌توانید در استایل‌های اسپرت، رنگ کمربند را با تیشرت یا شلوار خود ست کنید. حتی می‌توانید از رنگ های متضاد استفاده کنید، به شرط اینکه یک کنتراست رنگی مناسب ایجاد کنید. به عنوان مثال با شلوار سرمه‌ای، کمربند و کفش زرشکی ست کنید. با اینکه این رنگ‌ها با یکدیگر در تضاد هستند اما یک کنتراست رنگی مناسب ایجاد می‌شود.

یکی از موارد مهمی که در اصول ست کردن کمربند مردانه اسپرت با سایر عناصر استایل‌تان وجود دارد، این است که حتما جنس کمربند را با جنس کفش‌هایتان ست کنید. ست بودن جنس این دو عنصر از هر چیز دیگری در استایل شما مهمتر است.

بهترین کمربند چرم مردانه را چگونه از کمربند فوم تشخیص دهیم؟

تقلب در هر موردی زیاد است، از جمله جنس کمربند. به دلیل شباهت زیادی که بین کمربند مردانه چرمی با کمربند فوم وجود دارد، ممکن است تا شما دچار اشتباه شوید. قبل از هر چیزی باید به شما بگوییم یکی از بهترین برندهای کمربند چرم مردانه، کمربند کهن چرم است. اگر این برند را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید، مطمئن باشید هیچ تقلبی در کار وجود ندارد. با این حال به موارد زیر توجه کنید.

• کمربندهای چرم اصلی تک لا هستند و هیچ تکه اضافه‌ای ندارند، حتی اگر آن را با ناخن بخراشید.

• کمربند چرم مردانه طی خراشیدن با ناخن به هیچ عنوان خط نمی افتد.

• لبه‌های کمربند چرم، کمی ناهموار و زبر است.

با توجه به این موارد می‌توانید کمربند چرم اصلی را خریداری کنید. امیدواریم این موارد برای شما مفید واقع شده باشد.

ثبت دیدگاه